Maandelijks archief: september 2013

Zeehond vlak voor haven Wemeldinge

Gisteren, tijdens het binnenlopen van de jachthaven van Wemeldinge, kwam een zeehond even kijken wat die boot aan het doen was. Bij het starten van de motor keek een kopje ons even aan, draaide zich nog even om, en dook … Lees verder

Geplaatst in Nieuws | Getagged , , , | Een reactie plaatsen

Haven Blankenberge diepgang

Met onze tocht in augustus in 2013 kwamen we ook voor Blankenberge. We twijfelden toen nog even tussen Oostende, Zeebrugge en Blankenberge, omdat in de Reeds stond dat Blankenberge wel een probleem heeft met de diepgang. Ik weet niet meer … Lees verder

Geplaatst in Zeilschool | Getagged , , , , , , | Een reactie plaatsen

Fijn zeilen in het naseizoen

Komend weekend weer lekker weer. Hopelijk ook wat wind, zodat we weer lekker kunnen zeilen. Het naseizoen is vaak prachtig, met mooi laag licht.

Geplaatst in Actief zeilen | Getagged , , , | Een reactie plaatsen

Royal Sovereign Harbour Eastbourne

Aan de Engelse Zuidkust, vlak bij de vuurtoren van Beachy Head, ligt een leuke haven die ik nog niet kende, ongeveer 5 mijl naar het Oosten (eigenlijk NO). Je vaart gewoon langs de kust, langs de oude pier van Eastbourne, … Lees verder

Geplaatst in Zeilschool | Getagged , , , , , , , | Een reactie plaatsen

Oproep gevraagd deelnemers zeilles

Oproep: wie wil meedoen met een dag zeilles, Basiscursus (op CWO I niveau = beginners zeezeilen), zodat ik aan een controleur van CWO kan laten zien hoe de zeilles gaat + het schip + uitrusting. Waar: in Wemeldinge. Data: vrijdag … Lees verder

Geplaatst in Zeilschool | Getagged , , , , | 2 reacties

Zeezeilschool Witte Waaier: CWO erkenning op komst

Witte Waaier wordt een officiĆ«le CWO erkende zeilschool! Vandaag heb ik de intake gehad, en aan de basis voorwaarden voldaan. Mijn oude CWO zeezeil instructeur diploma blijkt gewoon geldig, en Witte Waaier voldoet gewoon aan alle voorwaarden. Naast de leuke … Lees verder

Geplaatst in Nieuws | Getagged , , , , | Een reactie plaatsen

Ingang haven Ramsgate uitgebaggerd

Deze tocht hebben we de haven van Ramsgate weer aangedaan. Vorig jaar, om 23 uur ’s avonds, bij laag water, zijn we vastgelopen op een zandbank precies in de ingang van de jachthaven. Toen we binnenliepen kwam er een man … Lees verder

Geplaatst in Zeilschool | Getagged , , , , , , , | Een reactie plaatsen

Tocht naar Belgiƫ, Engeland en Frankrijk

We hebben met Witte Waaier een heerlijke tocht gezeild. Veel zon en wind, en langs een hele serie havens. Verschillende aankomsten, verschillende landen. Gisteren, de laatste dag van de zeiltocht was wel heel bijzonder. We gingen weg met regenachtig weer, … Lees verder

Geplaatst in Zeilschool | Getagged , , , , , , , , , , , , | Een reactie plaatsen